News Stand

a collection of articles written by Customer Focus consultants

3.png

Cum priveste Generatia Y serviciile interne

Mai toate companiile isi doresc sa afle cum pot face ca business-ul sa mearga mai bine, oamenii sa fie mai motivati, vanzarile sa creasca, iar clientii sa fie mai fideli ca niciodata.

Ei bine, nu exista butoane magice, asa cum nu exista nici consultant cu sapte capete. Iar daca vrei rezultate, trebuie sa ai rabdare si sa investesti (timp si bani).

La fel cum nu se poate sa nu te intereseze serviciile interne, mai ales daca printre angajatii tai se regasesc foarte multi tineri crescuti si educati dupa Revolutie.

Cum se vad lucrurile din papucii lor

In primul rand, Y-ii cer de la angajator sa li se asigure un context favorabil si unelte potrivite pentru a isi atinge targeturile, vor un manager care sa-i trateze cu respect si pe care sa-l poata respecta, pentru ca de la el asteapta sa ii invete business, un manager care sa ii asculte si sa le arate cum se obtine performanta adevarata. Și da, mai asteapta salarii bune si joburi (sau, cel putin, programe de lucru) flexibile.

Stiu, veti spune ca au cam multe asteptari astia din Generatia Y! Dar oare celelalte generatii nu au acelasi gen de asteptari?! Ba da, doar ca Y-ii au mai mult curaj sa ceara.

Drept urmare, daca unele dintre asteptarile Generatiei Y, enumerate mai sus, nu sunt indeplinite, s-ar putea sa ai probleme in realizarea obiectivelor companiei.

Iata de ce iti propun patru scenarii care, regasite in compania ta, ar trebui te puna pe ganduri cu privire la serviciile interne pe care le asteapta, poate, o mare parte dintre angajatii tai:

  1. singurele discutii dintre manageri si ei sunt despre cuvinte care incep cu litera „t”: target-uri, tool-uri si task-uri;
  2. li se cere performanta si trebuie sa colaboreze direct cu colegi de la alte etaje sau orase, oameni pe care nu i-au vazut nici macar o data la fata; eventual, mai sunt si trasi de urechi ca nu aplica in practica ceea ce au invatat la trainingurile de Emotional Intelligence si tehnici de empatie;
  3. li se cere productivitate si creativitate fara sa se tina cont de limitarile aduse de program ori de spatiul de lucru;
  4. li se transmite zilnic prin canalele de comunicare interna sau prin managerul direct ca organizatia si actionariatul au incredere in ei, dar li se blocheaza facebook-ul.

La aceste patru scenarii, doar trei solutii ar putea functiona:

  1. Umanizeaza comunicarea si incurajeaza conversatiile din companie!

Fa-ti timp sa iti cunosti oamenii care lucreaza pentru tine si da-le sansa si spatiul potrivit sa se cunoasca intre ei.

Nu este nevoie de teambuildinguri in care sa se experimenteze senzatii tari, ci doar de ocazii in care angajatii tai sa isi afle asteptarile, cerintele si sa se cunoasca la nivel personal (sedinte – in cazul departamentelor sau intalniri nationale, daca vorbim despre o retea de puncte de lucru).

  1. Incearca sa le afli asteptarile!

Tot ceea ce li se comunica despre companie in momentul interviului (daca a fost cazul) sau in perioada de inductie, toate mesajele-promisiune transmise de catre tine, de catre fosti sau actuali angajati, de catre departamentul de marketing sau de catre manageri le creeaza, le cresc sau le reduc asteptarile.

Verifica in ce masura ceea ce s-a promis se si livreaza, atat intern, cat si extern.

  1. Inlatura procedurile care ingreuneaza actiunea!

Procedurile sunt menite sa ajute oamenii in munca si sa eficientizeze procesele unei companii. Reanalizeaza si regandeste mai intai procedurile interne si apoi pe cele legate de clienti.

Daca esti de acord ca modul in care sunt tratati angajatii este la fel de important ca modul in care sunt tratati clientii si ca, din punct de vedere strategic, primii au prioritate, toate cele de mai sus te vor ajuta sa livrezi si la nivel intern servicii de calitate.

Eduard TillCum priveste Generatia Y serviciile interne
Share this post

Join the conversation