News Stand

a collection of articles written by Customer Focus consultants

Multitasking? Nu, multumesc! – Monotasking vs multitasking in servicii

Sa ne aducem aminte ce inseamna sa oferi servicii: sa creezi valoare pentru altcineva. Multitaskingul nu este compatibil cu serviciile. Nu creeaza valoare pentru nimeni, nici macar pentru cel care se foloseste de el.

Stiu, unii vor spune: „Bine, bine, dar clientul vrea rapiditate, si atunci eu imi folosesc atentia distributiva si il servesc in timp ce mai raspund si la un email sau la un telefon”. Categoric, nu! Daca este in fata ta, clientul doreste sa lasi orice alta activitate si sa te ocupi doar de el. Vrea sa ii acorzi atentie totala, nu distributiva, impartita cu altcineva sau altceva. Vrea sa il privesti imediat ce il observi si, daca iti suna telefonul, sa nu raspunzi, sa rogi pe altcineva sa raspunda sau, daca esti singur si trebuie sa raspunzi, sa ii ceri permisiunea sa o faci si sa scurtezi cat mai mult convorbirea.

Nu ne dorim ca educatoarele la gradinita sa vorbeasca la telefon si sa pretinda ca se ocupa de copii. Nu ne dorim ca medicul care ne opereaza sa vorbeasca la telefon cu sotia sau sa manance un covrig in acelasi timp… Cred ca il vrem monotasking.

Urasc formula „Imi cer scuze, dar trebuie sa raspund”. Sunt vorbe goale, spuse intr-o intalnire de afaceri in care timpul ar fi trebuit sa fie blocat si alocat strict obiectivelor propuse. Nu imi place cand merg la conferinte și vad ca participantii incep sa scoata telefoanele si sa scrie emailuri. Cata risipa de timp si de bani!

Experienta mea negativa cu­ ­multitaskingul tine de domeniul serviciilor publice. In unele „institutii de stat”, angajatii sunt antrenati sa fie multitasking, pentru ca sunt foarte ocupati. Nu te privesc, vorbesc cu tine in timp ce tasteaza zgomotos la calculator sau te ignora, pur si simplu, pentru o conversatie personala mai interesanta cu colega de birou.

Sa invatam sa fim monotasking

Monotaskingul este foarte usor de invatat. Ne-am nascut monotasking. Eu am invatat de la copiii mei. I-am vazut cum se joaca. Atunci cand se joaca, un copil este total absorbit de joc, este 100% prezent si isi manifesta bucuria jocului din toata inima. Nu vrea altceva, nu vorbeste la telefon, nu face doua jocuri in acelasi timp. Cand ii place ceva foarte mult, se implica total. Abia dupa ce incheie activitatea care i-a placut va spune „Mai vreau o data”.

Eduard TillMultitasking? Nu, multumesc! – Monotasking vs multitasking in servicii
Share this post

Join the conversation